Sunday 3 November 2013

Pakej Percutian 5 hari 4 malam di PNMB



Setelah beberapa bulan memperhambakan diri di pejabat bagi menyediakan laporan ekonomi Negara, kini semuanya telahberakhir untuk tahun 2013. Tahun ini, telah memberikan satu pengalaman yang sedikit berbeza berbanding dengan tahun-tahun sebelumnya. Walaubagaimanapun proses kerja masih lagi sama.

Sokongan rakan sepasukan dan kekuatan mental adalah antara elemen yang paling penting bagi menyiapkan dokumen ini. Antara cabaran yang telah menguji kekuatan mental ialah apabila terpaksa bekerja lebih dari 17 jam di PNMB.

 



Dikala ramai yang berpusu-pusu untuk balik awal untuk pulang ke kampung bagi menyambut hari raya aidiladha, kami di PNMB melawan arus bekerja hingga lewat malam raya....


 





Berbanding dengan tahum-tahun sebelumnya proses kerja tidak banyak berbeza..

 
Sebahagian daripada proses kerja di PNMB..

Menunggu detik-detik terakhir sign-off adalah antara perkara yang paling memenatkan. Dalam pada masa yang sama draft ER perlu dibaca berulang kali bagi memastikan tiada kesalahan terutamanya data yang dimasukkan.




 Tepat jam 3.50 pagi 17 Oktober 2013, Tan Sri KSP telah menandatangi borang "Peruf Bersih" menandakan Laporan Ekonomi bagi Chapter 3 boleh dicetak...


No comments:

Post a Comment